dilluns, 12 de març del 2012

Èdip rei

Dijous passat vam gaudir d'un fantàstic matí de teatre grecollatí, amb les representacions d'Èdip rei i de Càsina. Pels vostres comentaris sembla que va agradar més la tragèdia grega, i no és d'estranyar, Èdip rei és una de les grans obres de la literatura universal, per això encara ara ens emociona, ens impacta. No podem restar  indiferents davant del descens als inferns de l'heroi. Però algú de vosaltres sap com va acabar la seva vida? Mireu aquesta presentació treta de El canto de Orfeo:

3 comentaris:

  1. Pel que fa a l'obra d'Èdip rei (que ha set la que més m'ha agradat), m'ha agradat molt en el moment en que apareix l'adiví ceg i Èdip es comença a cabrejar i també molt quan apareix Èdip sense ulls al final de l'obra.
    I sobre Càssina, que també m'ha agradat però no tant com Èdip, m'ha agradat molt l'actuació de la dona rúbia que portava un vestit vermell i la dona de blau. Ha set molt divertida!!

    ResponElimina
  2. Èdip rei
    Èdip és el rei de Tebes, ja que es va casar amb la reina d'aquest poble. El fet és que vol descobrir qui va matar el seu pare i acusa el seu cunyat però al final, després de cercar molt, descobreix que el que realment el que el va matar va ser ell, i que a més a més estava casat amb la seva mare. Així, quan ho va saber es va clavar una agulla als ulls per no veure més el que havia fet.

    - En la meva opinió, l'obra va estar beníssim. Es va notar que estava molt preparada i realment pareixia que els actors vivien una realitat de la qual ells eren els protagonistes, i hi havia moments en que et feien patir a tu.
    Em va agradar molt!


    Càsina
    Un matrimoni, tenen una criada que es diu Càsina, i els dos la volen casar amb els seus corresponents pretendents. Els dos discuteixen de manera molt còmica sobre qui ha de casar-se amb Càsina i mitjançant un sorteig el guanyador és l'home, però la seva esposa, ho intenta evitar i el dia de la boda, en comptes de Càsina, envia el seu majoral per fer-li pagar les seves trampes, ja que el seu home el que volia era passar una nit d'amor amb la criada.

    - Jo crec que va ser una representació molt divertida. Es notava que no estava tan preparada com la primera, però va ser perquè en el darrer moment van faltar alguns actors i els van haver de substituir els presents. De totes maneres ho van fer genial i van divertir molt al públic, ja que a més del guió, les seves expressions durant tota la comèdia eren molt simpàtiques.

    ResponElimina
  3. M'ha agradat més l'obra d'Édip rei perquè els papers i les escenes estaven ben preparades. El moment que més m'ha agradat d'aquesta obra va ser el final, quan ell es va llevar els ulls. I en qüestió a Càssina,també em va agradar ja que era una obra de gràcia. El personatge que em va agradar fou la rúbia.

    ResponElimina